Podívejte se na obsah
CITROËN PŘEDSTAVUJE ZCELA NOVÝ VŮZ Ë-C3, PRVNÍ CENOVĚ DOSTUPNÝ ELEKTROMOBIL VYRÁBĚNÝ V EVROPĚ
17/10/2023
  • NEVÍDANÝ KOMFORT NA PALUBĚ: nový ë-C3 poprvé nabízí známé odpružení Citroën Advanced Comfort® v kombinaci s novým designem sedadel Citroën Advanced Comfort®.  Ë-C3 posouvá o úroveň výš nulovou hlučnost a nulové vibrace pro jízdu bez stresu.

     

  • ELEKTRICKÝ POHON díky baterii o kapacitě 44 kWh s dojezdem 320 km (cyklus WLTP) a rychlým dobíjením stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW, které umožňuje nabití z 20 % na 80 % kapacity za pouhých 26 minut.

     

  • PLNĚ VYBAVENÝ nový Citroën ë-C3 překvapí bohatou výbavou a inteligentními řešeními včetně zcela nové inovativní koncepce kabiny C-ZEN LOUNGE, jejíž přístrojová deska přináší větší klid.

     

  • NEJLEPŠÍ NABÍDKA NA TRHU: ë-C3 s dojezdem 320 km bude nabízen za cenu od 23 300 eur(i) Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.  . Citroën tak pokračuje ve svém poslání zpřístupnit elektromobilitu všem. Citroën slibuje, že do roku 2025 představí ještě dostupnější ë-C3 s dojezdem 200 km za cenu od 19 990 eur.

     

  • Vůz ë-C3, postavený na platformě „Smart Car“, která je od počátku určena pro elektromobily, představuje nový designový styl a nový podpis značky Citroën. 

Představením čtvrté generace modelu C3 Citroën se mění pravidla hry na trhu všestranných městských vozů vyráběných v Evropě. Nová C3, která je poprvé k dispozici v elektrické verzi, nabízí bezkonkurenční komfort na palubě, snadnější zážitek s elektrickým pohonem a rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu, vůz se přitom vyrábí v Trnavě.

 

ë-C3 stojí v čele nové generace bestselleru značky Citroën, kterého se od uvedení první generace na trh v roce 2002 prodalo více než 5,6 milionu kusů. Citroën C3, který je u zákazníků velmi oblíbený, je nejprodávanějším modelem značky a tvoří 29 % objemu prodejů vozů Citroën v Evropě. V roce 2022 tvořil Citroën C3 v segmentu městských vozů v Evropě 11 %.

 

Zcela nový model ë-C3 představuje začátek nové kapitoly značky Citroën. Oblíbená a odvážná značka prochází přeměnou, aby se agresivně chopila výzvy elektrické mobility dostupné všem. Odpovědí je všestranný městský vůz se 100% elektrickým pohonem, navržený a vyráběný v Evropě, pro zákazníky, kteří chtějí využívat výhod mobility s nulovými emisemi, aniž by museli platit vysokou cenu. 

 

Thierry Koskas, generální ředitel společnosti Citroën, vysvětluje: „Nabídka cenově dostupných vozidel byla vždy pevně zakotvena v DNA značky Citroën. Očekávání zákazníků od vozů v tomto segmentu B se však změnila, zejména s nárůstem popularity vozů SUV a rostoucí touhou po jízdě s výhodami elektrického pohonu v našich městech a jejich okolí. Pro evropské výrobce je stále složitější tato očekávání naplnit. Přesně to však Citroën dělá se zcela novým, plně elektrickým modelem ë-C3, který je určen evropským zákazníkům: je moderní, svěží a pohodlný a je navržen tak, aby co nejlépe splňoval očekávání zákazníků. Je dobře vybavený, speciálně navržený a vyrobený v Evropě a mimořádně dostupný s cenami od 23 300 eur(i) Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.  .“ 

1. NEVÍDANÝ KOMFORT NA PALUBĚ

  • Jízda ve voze Citroën ë-C3 nabízí efekt „létajícího koberce“ díky tomu, že poprvé spojuje odpružení Citroën Advanced Comfort® s novými sedadly Citroën Advanced Comfort®.

     

  • Nový ë-C3 poskytuje vyšší pozici za volantem (+100 mm oproti průměrnému městskému vozu tohoto segmentu), hranatější tvar pro více prostoru na palubě, ale s podobnou délkou a šířkou pro větší mrštnost. Má vyšší světlou výšku a je vybaven vnějšími ochrannými prvky, aby splnil očekávání zákazníků a umožnil jim jízdu s větším pocitem pohodlí a bezpečí.

ODPRUŽENÍ CITROËN ADVANCED COMFORT® JE SOUČÁSTÍ VÝBAVY Ë-C3

Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy.  

 

Pro řidiče a cestující neviditelné odpružení Citroën Advanced Comfort® zaručuje cestujícím ve voze jedinečný pocit pohodlí na silnici díky použití progresivních hydraulických dorazů, což inženýrům umožnilo volněji nastavit odpružení nového ë-C3 tak, aby vůz při jízdě po nerovném povrchu působil dojmem, že letí. Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu vozidla ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi (neboli odskok).  

 

Oblíbený systém pracuje ve dvou stupních. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. 

 

„Komfort je nedílnou součástí samotné DNA značky Citroën. Je pro nás velmi důležitý, protože je velmi důležitý pro naše zákazníky. Proto jsme vynaložili velké úsilí, aby se nový ë-C3 stal nejpohodlnějším vozem v segmentu, a to díky inovacím Citroënu, jako jsou nové verze našich sedadel Advanced Comfort® a poprvé u modelu C3 náš systém odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy Citroën Advanced Comfort®,“ uvedla Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie Citroënu.  

KABINA NAVRŽENÁ TAK, ABYSTE SE V NÍ CÍTILI „JAKO DOMA“ 

Prostorný interiér byl navržen s využitím jednoduchých, ale elegantních povrchů, aby cestujícím nabídl atmosféru podobnou obývacímu pokoji. Sedadla Citroën Advanced Comfort® v nové C3 jsou přizpůsobena vozu a jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost. 

 

Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší a dominantnější pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Celá posádka má lepší výhled ven, což přispívá k většímu pocitu pohody na palubě. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu, prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr. 

 

Přeprava předmětů a zavazadel je ve zcela novém ë-C3 snadná. Větší kabina je vybavena užitečnými a chytrými odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzole a pod středovou loketní opěrkou, ve středové konzole je k dispozici podložka pro bezdrátové nabíjení (standardní výbava verze Max). Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů. 

 

S výškou 157 cm (bez střešních nosičů) je nový ë-C3 vyšší než jeho předchůdce, jeho vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly, s nimiž se často setkáváme při jízdě ve městě a v jeho okolí. Světlá výška vozu ë-C3 je 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu. 

2. SNADNÝ ELEKTRICKÝ POHON

  • Elektromotor o výkonu 83 kW/113 k poskytuje výkon a točivý moment potřebný pro každodenní dojíždění a dlouhé cesty, zatímco baterie LFP s kapacitou 44 kWh nabízí dojezd přibližně 320 km (cyklus WLTP). 

     

  • Díky rychlému nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá pouhých 26 minut, než se kapacita baterie zvýší z 20 % na 80 %, v Evropě je k dispozici více než 540 000 nabíjecích stanic.

     

  • Nová aplikace „e-ROUTES“ umožňuje řidičům ë-C3 optimalizovat dlouhé cesty tím, že jim poskytuje stálý online přístup k nejspolehlivějším údajům o nabíjecí síti a vozidle. (dostupné v některých zemích EU)

Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

 

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW. 

 

Zcela nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h, takže poskytuje více než dostatečnou sílu a výkon pro každodenní jízdu a provoz, zejména v městském a příměstském prostředí. 

 

Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“.  Díky aplikaci MyCitroën budou moci řidiči ë-C3 naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.

 

Řidiči nového Citroënu ë-C3, kteří si zvolí možnost „Connect Plus“, budou moci využívat sadu nových specializovaných nástrojů, které jim pomohou zvládnout ovládání vozu bez stresu. Patří mezi ně: 

 

  • Aplikace Citroën e-ROUTES, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily Citroën a řidiči slouží jako pomocník pro co nejefektivnější dynamické plánování trasy. Je neustále propojena s údaji o vozidle, sledováním dopravní situace a informacemi o dobíjecích místech na trase a zajišťuje tak optimální kontrolu nad jízdou. Díky této integrované aplikaci si řidiči mohou být jisti, že doba jízdy bude optimalizována, budou mít přístup k nejlepším a nejspolehlivějším online údajům o nabíjecí síti, vždy budou vědět, kolik procent energie v baterii zbývá při příjezdu a v případě potřeby dojde k automatickému přepočítání trasy.   
  • E-Remote, která umožňuje majitelům používat aplikaci MyCitroën jako dálkové ovládání pro vůz ë-C3 k nastavení vyhřátí nebo vychlazení kabiny vozu před odjezdem a k naprogramování doby nabíjení. 

 

Vůz je s aplikací e-ROUTES automaticky spárován, když majitelé zadají jeho údaje do svého účtu MyCitroën. 

3. PLNĚ VYBAVENÝ

  • Nový Citroën ë-C3 překvapí a potěší bohatou výbavou a komplexní nabídkou technologií, které ukazují, jak nekompromisní důraz je kladen na komfort.
 
  • Koncept kabiny C-Zen Lounge s head-up displejem a kompaktním volantem nabízí nové pojetí palubní desky, která nahrazuje tradiční přístrojovou desku a poskytuje snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které řidič potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky.

     

  • Díky vestavěnému držáku telefonu mohou uživatelé prostřednictvím bezdrátové technologie NFC (Near Field Communication) zcela bezpečně automaticky spustit novou specializovanou aplikaci pro přístup k obvyklým aplikacím.

     

  • Široká škála technologií asistenčních systémů řízení poskytuje komfort, jistotu a pomoc. 

     

Zajištění špičkového komfortu a klidného prostředí pro všechny cestující bylo pro konstrukční týmy nového Citroënu ë-C3 prioritou. Ke splnění tohoto cíle slouží i překvapivě rozsáhlá nabídka výbavy, technologií a řešení konektivity, která uspokojí veškeré potřeby. 

C-ZEN LOUNGE

Cílem bylo rovněž vyvinout nové standardy interiéru kabiny. Nový ë-C3 nabízí moderní, prostornou a dobře vybavenou kabinu C-Zen Lounge, která je, jak se od Citroënu očekává, opatřena nově pojatou palubní deskou a poskytuje mimořádně vysokou úroveň komfortu.

 

V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem a je lemována pro Citroën charakteristickými vertikálními větracími otvory. Je rozdělena do dvou odlišných úrovní, nahoře jsou technické prvky a dole látkou potažená pohodlná část, pojmenovaná „Sofa Design“, protože se její tvůrci inspirovali od pohovek. Tato mírně zakřivená horizontální část dodává kokpitu útulnost a vizuální charakter a zároveň umocňuje pocit komfortu a klidu.

 

Skutečnou novinkou u horní úrovně přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový Citroën head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Toto inteligentní řešení zajišťuje, že nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou, a poskytuje řidiči snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky.  

 

Nový kompaktní multifunkční volant je menší a lépe se ovládá. Je výškově a podélně nastavitelný, takže jej lze přizpůsobit postavě každého člověka.  

 

Uprostřed palubní desky se „vznáší“ barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, která je mírně natočená směrem k řidiči, a součástí standardní výbavy je „My Citroën Play with Smartphone Station“ se speciální aplikací, která umožňuje majitelům modelu verze „You“ přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.

 

„Jsme velmi pyšní na prostorný interiér, zejména na nové, světlé a vzdušné uspořádání přístrojové desky, kde se střetává čistší, techničtější horní část s útulnější spodní částí typu Sofa. V tomto segmentu je vzácné, aby horní část palubní desky byla tak volná směrem doleva i doprava, a toho jsme dosáhli zavedením nového systému C-Zen Lounge s Citroën head-up displejem. Centrální displej infotainmentu nebo dokovací stanici pro smartphone jsme umístili doprostřed, takže jsme se vyhnuli jejich objemnému a nevzhlednému zabudování,“ uvedl Boris Reinmöller, šéfdesignér projektu. 

MODERNÍ INFORMAČNÍ A ZÁBAVNÍ SYSTÉM INFOTAINMENTU

Nový Citroën ë-C3 klade navzdory svým relativně kompaktním rozměrům velký důraz na online možnosti infotainmentu, které jsou snadno ovladatelné a nabízejí rychlý přístup k chytrým a užitečným funkcím, které zákazníci potřebují pro snadné cestování a bezproblémový život online.  

 

Instinktivní ovládání na volantu a tlačítko „Home“ u všech verzí zajišťují řidiči za volantem používání bez stresu. K dispozici jsou dvě úrovně infotainmentu: 

 

 

  • MY CITROËN PLAY WITH SMARTPHONE STATION je součástí standardní výbavy u verzí „You“ a zahrnuje zabudovaný držák telefonu, který řidiči umožňuje dokovat smartphone a automaticky spustit novou speciální aplikaci prostřednictvím bezdrátové technologie NFC (Near Field Communication). Pomocí této aplikace mohou majitelé používat své zařízení k přístupu k ikonám aplikací Telefon, Rádio, Navigace a Hudba. Díky ovládání na volantu ë-C3 nemusí řidič pouštět volant z ruky a tlačítko „Home“ usnadňuje návrat na domovskou stránku aplikace.       

  • MY CITROËN DRIVE S 10” DISPLEJEM patří ke standardní výbavě verze „Max“.  Centrální ergonomický barevný displej s uhlopříčkou 10,25" využívá architekturu widgetů inspirovanou chytrými telefony a poskytuje virtuální zkratky k hlavním funkcím navigace, telefonu, rádia, aplikací a médií. Bezdrátová funkce WiFi umožňuje zrcadlení chytrého telefonu a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. 

 

Zákazníci si navíc mohou objednat jednu nebo obě úrovně předplatného „Connected Services“ a využívat tak svůj systém naplno prostřednictvím účtu MyCitroën, a to přes internet, nebo aplikaci MyCitroën. 

 

„Connect One“ je zdarma a nabízí okamžitý přístup k službám e-Call a Citroën Assistance, službám vzdálené údržby a digitální uživatelské příručce.  

 

Po bezplatném ročním zkušebním provozu přidává „Connect Plus“ za mírný měsíční poplatek dopravní informace v reálném čase, takže si řidiči mohou pro své cesty zvolit optimální trasu, přičemž alternativy jsou vypočítány a navrženy na základě předpokládaných dopravních toků a aktuálních dopravních zácp nebo kolon. Systém rovněž obsahuje informace o městech v 3D rozlišení (zdarma na tři roky).

 

Obě verze nového modelu ë-C3 a jejich příslušné standardní systémy infotainmentu (My Citroën Play se Smartphone Station, My Citroën Drive s 10" displejem) jsou kompatibilní s aplikací Citroën e-ROUTES.

TECHNOLOGIE PRO VĚTŠÍ KLID

Všechny technologie asistenčních systémů řízení v novém voze ë-C3 jsou navrženy tak, aby pečovaly o tělo a mysl všech cestujících, zejména řidiče: 

 

  • Active Safety Brake je systém nouzového brzdění, který funguje v rychlostech od 5 do 135 km/h ve dne i v noci a pomáhá omezit zranění cestujících ve vozidle i chodců a cyklistů. 
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu pomáhá řidiči udržovat správnou polohu ve vyznačeném jízdním pruhu tím, že jemně koriguje řízení, pokud vůz vybočí ze směru, nebo při nízké rychlosti upozorní řidiče na vybočení ze směru. Funguje v rozmezí rychlostí 60 až 180 km/h a při použití směrovek se deaktivuje. 
  • Varování před snížením pozornosti řidiče informuje řidiče v případě, že trajektorie vozu v jízdním pruhu není správná. Tento dvoustupňový výstražný systém nejprve detekuje výkyvy vozu a upozorní řidiče zvukovým signálem a zprávou „Jeďte opatrně“, poté vydá další výstrahu a zprávu „Nebezpečná jízda“, jakmile jsou detekovány čtyři kolísavé pohyby. Výstraha „Coffee Break“ doporučuje řidiči udělat si přestávku po 2 hodinách nepřetržité jízdy rychlostí vyšší než 65 km/h a opakuje se každou hodinu, pokud řidič přestávku neudělá.  
  • Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením monitoruje značky omezující rychlost a zjištěné údaje zobrazuje head-up displeji Citroën. Tento inteligentní systém využívá údaje o rychlostních omezeních uložené v navigačním systému a dokáže také číst dočasné značky omezující rychlost.  Tempomat s omezovačem rychlosti umožňuje řidiči omezit maximální rychlost a zajistit tak její dodržování. 
  • Elektrická parkovací brzda (EPB) se automaticky zatáhne po zastavení motoru a automaticky se uvolní po sešlápnutí plynového pedálu.  Řidič může EPB ovládat ručně pomocí ovládací páčky na středové konzole. Asistent pro rozjezd ve svahu navíc na několik sekund podrží vozidlo při sklonu větším než 3 %, aby řidiči pomohl zabránit nechtěnému pohybu.   
  • Automatické přepínání dálkových světel využívá kameru umístěnou na čelním skle k automatickému přepnutí z potkávacích na dálková světla při detekci protijedoucích vozidel pro jejich bezpečné míjení.      
  • Zadní parkovací asistent zvukově upozorňuje při couvání řidiče na blízkost překážek včetně dětí. Při zařazení zpátečky se aktivuje zadní kamera, která poskytuje pohled dozadu za vozidla a varuje řidiče před případnými překážkami prostřednictvím barevného displeje s úhlopříčkou 10,25 palce (je-li součástí výbavy). 

4. NEJLEPŠÍ NABÍDKA NA TRHU 

  • Model ë-C3 s dojezdem přibližně 320 km bude nabízen za cenu od 23 300 eur(i) Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.  . Citroën tak pokračuje ve svém úkolu zpřístupnit elektromobilitu všem.

     

  • Proces nákupu byl zjednodušen a zpřehledněn díky nabídce, která byla zúžena na dvě velmi dobře vybavené verze „You“ a „Max“.

     

  • V roce 2025 přijde na trh Citroën ë-C3 s dojezdem 200 km za cenu od 19 990 eur.

NOVÁ PLATFORMA PRO OPTIMALIZACI NÁKLADŮ 

Citroën poprvé v Evropě postavil nový model ë-C3 na platformě, která je od počátku navržena tak, aby se na ni vešlo plně elektrické hnací ústrojí. Základem vozu je nejmodernější verze vysoce modulární globální platformy Stellantis „Smart Car“, díky níž mohl Citroën nabídnout ë-C3 zákazníkům za ceny od 23 300 eur(i) Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.  .

 

„Naše globální platforma Smart Car je mimořádně efektivní a její možnosti již využíváme mimo Evropu u nových modelů Citroën vyvinutých lokálně pro trhy, jako je Indie a Jižní Amerika. Šlo o ideální výchozí bod pro nový evropský model ë-C3, a přestože byla od počátku zkoncipována pro plně elektrické využití, je dostatečně flexibilní, aby na ni bylo možné umístit i pohonné jednotky se spalovacím motorem a je vhodná i pro větší či menší vozidla včetně SUV,“ uvedla Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie Citroënu.

ZJEDNODUŠENÁ ŘADA A TRANSPARENTNOST

Usnadnit zákazníkům nákup bylo klíčovou prioritou. Na mnoha evropských trzích bude nový Citroën ë-C3 nabízen za cenu začínající u základní verze „You“ na 23 300 eur(i) Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.  .

 

„Koupě nového vozu může být obtížná, pokud jde o orientaci v často rozsáhlé nabídce verzí a možností, z nichž si zákazníci mohou vybírat a za které musí zaplatit. My v Citroënu chceme, aby byl celý proces pro zákazníky jednodušší a spravedlivější díky přístupu ̦zjednodušené nabídky‘ u sériových verzí a díky větší transparentnosti cen,“ prohlásil Nicolas Monnot, viceprezident Citroën pro globální ceny.

 

Zcela nový elektrický ë-C3 bude evropským zákazníkům k dispozici v rámci zjednodušené nabídky s pouze dvěma dobře vybavenými verzemi „You“ a „Max“.  

 

První řada „You“ má vysokou úroveň standardní výbavy, která zahrnuje LED světlomety, odpružení Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (systém nouzového brzdění), nový Citroën head-up displej, My Citroën Play se Smartphone Station pro infotainment, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, samočinné rozsvěcování světel, zadní parkovací asistent, zadní spoiler, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizaci a 6 airbagů.  

 

Nejvyšší řada „Max“ navíc přidává 17palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem, dvoubarevnou karoserii s kontrastní střechou, ozdobné střešní lišty, přední a zadní ochranné plechy, 10,25palcový barevný dotykový displej s funkcí Mirror Screen, sedadla Citroën Advanced Comfort®, automatické spouštění stěračů, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant, druhou řadu sklopných sedadel dělenou v poměru 60/40, nastavitelné sedadlo řidiče, zadní LED světla, tónovaná zadní okna, sedadla TEP/látka, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, bezdrátové nabíjení, zadní parkovací kameru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a elektrické ovládání zadních oken.   

 

Zcela nový ë-C3 bude nabízen v 5 výrazných vysoce kvalitních odstínech – bílá Banquise, modrá Monte Carlo, červená Elixir, šedá Mercury a černá Perla Nera. Kontrastní střecha, která je pro Citroën typická, bude u verze „Max“ standardně nabízena v černé nebo bílé barvě, přičemž její oddělení na úrovni zadního okénka dokonale navazuje na ostře tvarovanou linii vylisovanou do plechu zadního sloupku.

AMBICIÓZNÍ PRODUKT PRO SILNĚJŠÍ ZNAČKU

Nový ë-C3 je prvním plně elektrickým všestranným městským vozem, který evropský výrobce nabízí v této cenové hladině a s touto úrovní výkonu. Jeho návrh vznikl v Evropě – v designerském studiu Citroënu Automotive Design Network ve Velizy-Villacoublay u Paříže – a bude se vyrábět v Evropě v továrně Stellantis Trnava na Slovensku. V prodejní síti bude k dispozici ve druhém čtvrtletí roku 2024. 

 

Citroën, který očekává, že nový ë-C3 přepíše pravidla hry na trhu s městskými vozy navrženými a vyráběnými v Evropě, má pro zákazníky, kteří hledají ještě nižší vstupní cenu elektromobility, další dobrou zprávu. K novému modelu ë-C3 s dojezdem 320 km se cca v roce 2025 přidá verze s dojezdem 200 km, díky němuž bude nový model ještě dostupnější, a to za cenu 19 990 eur.

 

C3 je předzvěstí rodiny vozů C3, které budou hrát významnou roli při posilování evropské nabídky a ztělesňovat hodnoty značky Citroën. Dále posílí konkurenční postavení značky Citroën v centru trhu.

 

„Naším úkolem je posílit přítomnost značky Citroën v Evropě a dosáhnout alespoň 5% podílu na trhu. Příchod nového elektrického a cenově dostupného modelu ë-C3 do našeho portfolia na začátku roku 2024 je rozhodujícím krokem k dosažení tohoto plánu. Zcela nový ë-C3 hraje také významnou roli při posilování našeho závazku zpřístupnit elektrickou mobilitu a doplňuje příchod našich nových modelů s prodlouženým dojezdem ë-C4 a ë-C4 X, nového C5 Aircross Hybrid a nových plug-in hybridů C5 Aircoss a C5 X, jakož i jedinečného řešení mobility, kterým je Citroën Ami,“ dodal Thierry Koskas.

5. NOVÝ DESIGNOVÝ JAZYK ZNAČKY 

  • Nový Citroën ë-C3 je prvním sériově vyráběným vozem s novým, výrazným logem značky Citroën na masce, které tvoří nové velké oválné logo s novým vzhledem tradičních dvojitých šípů.

     

  • Citroën ë-C3, který je vyšší a výraznější, hrdě představuje nový designový jazyk značky, jenž se poprvé představil u konceptu Citroën Oli v roce 2022, v němž se objevuje kontrast mezi vertikálními a horizontálními liniemi a technicky tvarovanými plochami.

Čtvrtá generace vozu Citroën C3, určená především pro evropský trh, kterou reprezentuje nový model ë-C3, byla zcela přepracována a získala nový, svěží a výrazný vzhled ztělesňující novou odvážnou designovou identitu značky Citroën. 

 

Tento nový designový jazyk, poprvé představený u konceptu Citroën Oli v roce 2022, hrdě odvážně a technicky staví do kontrastu vertikální a horizontální prvky. Pro celý vůz jsou typické čisté tvary, na přední vertikální straně je umístěno nové oválné logo s dvojitými šípy, které hrdě sedí uprostřed a po obou stranách ho doplňují leskle černé horizontální mřížky s hravou, technickou interpretací šípů, které se inspirovaly od parametrických architektonických návrhů.  

 

Dalším významným prvkem je nový výrazný design předních a zadních světel, který se poprvé objevil u konceptu Citroën Oli a vyznačuje se jedinečným tříúrovňovým světelným podpisem s jednou svislou a dvěma vodorovnými lištami, které téměř připomínají lopatky.

 

Krátká, vysoká a vodorovná kapota má technicky tvarované plochy, které odrážejí světlo a kontrastují se svislejším profilem přední části. Navazuje na ni větší a rovnější čelní sklo, které dodává vozu větší objem, poskytuje větší výhled a zdůrazňuje pocit ochrany.

 

V bočním profilu jsou patrné přední a zadní technicky tvarované křivky, které přecházejí přes linii rámu k novým světlometům a jemným záhybům dveří, které odrážejí světlo a dodávají vozu vizuální zajímavost. 

 

Charakteristické je i technické tvarování ve spodní části zadních výklopných dveří, nad nimiž je zřetelná horizontální leskle černá ozdobná lišta se stejným technickým vzorem dvojitých šípů, který je použitý na svislé přední části, uprostřed je  umístěno nové velké oválné logo Citroën. Nová zadní světla jsou zasazena do rohů vozu a zahrnují dvě vodorovné a jednu svislou lištu, které odkazují na přední světlomety.  Pod víkem zavazadlového prostoru je ve vnějších rozích kratší pevný nárazník, který napomáhá aerodynamice a dále zvyšuje výrazný vzhled vozu.   

 

Velká 16palcová a 17palcová ocelová a hliníková kola s diamantovým výbrusem (standardní výbava verzí „Max“) jsou vysunuta do rohů, což podtrhuje stabilitu, dynamiku a pevnost. Přesto si vůz zachovává kompaktní rozměry – na délku měří pouhých 401 cm a na šířku 176 cm.

 

„Jsme přesvědčeni, že zcela nový, plně elektrický Citroën ë-C3 mění pravidla hry v segmentu všestranných městských vozů. Zohlednili jsme vlastnosti, které zákazníci u vozů SUV nejvíce oceňují, jako je vysoká pozice za volantem a prostor na palubě či robustnost. Vůz má sice podobný půdorys na délku a šířku jako předchozí model, ale zvýšili jsme ho, aby působil na silnici silněji, výrazněji a sebevědoměji, a navíc jsme mu přidali výhody v podobě vyšší světlé výšky a vyšší polohy sedadel, aby se řidiči i cestující cítili lépe," uvedl Pierre Leclercq, šéfdesignér Citroënu.