C5 Aircross Concept je opatřen štíhlými prvky karoserie, protože aerodynamika je hlavním principem jeho designu. Pro designéry bylo výzvou tento princip uplatnit v segmentu SUV, jejichž tvary často zhoršují aerodynamické vlastnosti. C5 Aircross Concept byl navržen tak, aby optimalizoval účinnost i design. Každý detail byl zpracován s ohledem na tento konečný cíl, aniž by to jakkoli ubíralo na identitě vozu nebo velkorysém vnitřním prostoru. Výsledkem je odhadovaný o 30 km delší dojezd na dálnici na elektrický pohon než u současného modelu C5 Aircross.
Při pohledu zepředu působí vůz plynule a čistě, příď kapoty je mírně skloněná a zanořená, aby usnadnila průnik vzduchu. Objemy jsou plné a velkorysé, bez přerušení linií. Celková silueta koncepčního vozu C5 Aircross Concept je z hlediska aerodynamického proudění dobře vyvážená. Při délce 465 cm je vůz štíhlý, s prodlouženým zadním převisem, ale jeho výška je pouze 116 cm, což umožňuje optimalizovat proudění vzduchu po celé jeho délce.
Zadní část vozu byla speciálně zpracována tak, aby zlepšila aerodynamické vlastnosti. Střecha se svažuje a kabina je v horní části zaoblená. Na úrovni zadních sloupků jsou přidány aerodynamické doplňky, jejichž design je inspirován světem technologií a elektronických zařízení, zejména z hlediska jejich přístupu k chlazení a ventilaci. Tyto dvoubarevné žebrované prvky na zadním sloupku pomáhá usměrňovat proudění vzduchu.
Příkladem práce na aerodynamice je i zpracování zapuštěných zadních světel Citroën Light Wings. Přesunutím těchto „křidélek“ světelného podpisu do nečekané polohy mohli designéři zapracovat na aerodynamice této zásadní části vozu, aby zachovali jak objem kabiny, tak aerodynamické vlastnosti. Tato světla kombinují na jedné straně vyhloubenou část a na druhé straně křidélka, která vystupují z vozu, a vytvářejí tak jiný aerodynamický přítlak, který přispívá k vyšší účinnosti.
Pokud jde o aerodynamiku, je prioritou řešení odporu vzduchu. Jde o vířivý efekt proudění vzduchu za vozidlem, který má tendenci jej zpomalovat, a stává se tak nepřítelem dojezdu. U koncepčního vozu C5 Aircross Concept je tvar vozu zaoblený směrem k zadnímu nárazníku navržen tak, aby v závislosti na rychlosti proudění vzduchu, které vytváří víry, částečně obrátil odpor vzduchu a vytvořil vztlak. Střecha je vyhloubená, opět s ohledem na zlepšení aerodynamické účinnosti, a na různých místech vozu byly zabudovány klapky a vstupy vzduchu, které rovněž zlepšují aerodynamické vlastnosti.