SERVISNÍ PROGRAM BRZDY
Protože vaše bezpečnost je to, na čem opravdu záleží, nechte pravidelně kontrolovat brzdy u autorizovaného opravce CITROËN. Zabráníte tak zhoršení jejich účinnosti.
- Brzdný systém musí být spolehlivý a účinný.
- Mějte přehled o stavu brzdových destiček, kotoučů i třmenů a případně bubnů.
Od xx kč včetně dph
V předem stanovené ceně jsou zahrnuty díly včetně práce:
- přední a/nebo zadní brzdové destičky,
- nebo přední a/nebo zadní brzdové kotouče a destičky,
- nebo sada zadních bubnových brzd,
- nebo doplnění brzdové kapaliny
- a 15bodová kontrola odborníky CITROËN.
Optimalizace brzd
- Po výměně destiček několikrát po sobě slabě přibrzděte.
- Po umytí vozu lehce přibrzďujte, aby teplo z brzd vysušilo díly.
- Nezapomínejte, že brzdová soustava je účinná pouze tehdy, jsou-li v dobrém stavu tlumiče i pneumatiky.
Upozornění
Brzdový systém by měl na sešlápnutí brzdového pedálu reagovat okamžitě a přesně. Pokud zpozorujete jednu nebo více z těchto známek opotřebení, neváhejte se obrátit na autorizovaného opravce CITROËN:
- Vůz se při brzdění houpe: třmen u kotoučových brzd nebo váleček u bubnových brzd může být zadřený nebo může být podhuštěná pneumatika. Stejný efekt mohou způsobovat i opotřebené tlumiče.
- Vůz při brzdění vibruje: pravděpodobně se jedná o vadné brzdové kotouče, uvolněný díl nebo nadměrnou vůli v zavěšení předních či zadních kol.
- Brzdy drhnou a vůz cuká: pokud se brzdy i při slabém sešlápnutí pedálu zablokují, může se jednat o problém s kotouči, bubny nebo brzdovým obložením.
- Rozsvítí se kontrolka brzd: máte zataženou ruční brzdu, hladina brzdové kapaliny je příliš nízká nebo jsou příliš opotřebované brzdové destičky. Pozor! Toto varování neberte na lehkou váhu.
- Brzdový pedál je příliš tuhý: příčinou může být porucha posilovače brzd, hydraulického okruhu, třmenů či válečků.
- Brzdový pedál klade nezvykle malý odpor: pedál klesá do podtlaku, musíte jej sešlápnout opakovaně, abyste dosáhli brzdného účinku. Pozor! Toto je známka vážné závady na hydraulickém systému.